Loading Events

« All Events

  • This event has passed.

CONFERINŢA CU PARTICIPARE INTERNAŢIONALĂ. FACULTATEA PEDAGOGIE

27 noiembrie 2017 8:00 - 28 noiembrie 2017 17:00

UNIVERSITATEA DE STAT DIN TIRASPOL 
 
FACULTATEA PEDAGOGIE 
 
 
 
REZOLUȚIA 
 
Conferinței științifico-practice naționale cu participare internațională 
 
RECONCEPTUALIZAREA FORMĂRII INIȚIALE ȘI CONTINUE A CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA INTERCONEXIUNII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI MODERN GENERAL ȘI UNIVERSITAR 
 
(27-28 octombrie 2017) 

Participanții la forumul științifico-practic nominalizat, organizat de Facultatea Pedagogie, Universitatea de Stat din Tiraspol, au menționat:

  • Asigurarea unui dialog constructiv între diverși parteneri pentru identificarea și soluționarea problemelor pregătirii cadrelor didactice;
  • Sensibilizarea participanților despre perspectivele interconexiunii învățământului general și universitar;
  • Analiza modelelor relevante în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice;
  • Abordarea aspectelor inovative privind interconexiunea învățământului modern general și universitar;
  • Argumentarea științifică a reconceptualizării formării profesionale inițiale și continue în învățământul modern general și universitar;
  • Elucidarea tendințelor de evaluare a formării competenței profesionale în raport cu exigențele societății în continuă schimbare;
  • Relevarea oportunităților de transfer a rezultatelor investigațiilor științifice axate pe formarea de calitate a pedagogilor.
Demersul esențial al dezbaterilor în cadrul atelierelor științifice ale Conferinței s-a axat pe ideea că paradigmele schimbării, marcate de tendința Uniunii Europene de a aduce la un numitor comun demersurile educaționale, de a crea Spațiul European al Învățământului, oferă posibilități reale de renovare a formării inițiale și continue prin regândirea, remodelarea, reevaluarea critică a componentelor curriculare.
 
Participanții au enunțat că: 
  • Elementele cheie pe care se poziționează noua concepție a învățământului sunt: profesionalismul, eficacitatea și calitatea învățământului;
  • Reînnoirea conținutului învățământului se bazează pe anumite principii psihopedagogice: axarea demersului educativ pe subiect, comunicarea educațională, accentuarea caracterului formativ-educativ al procesului de predare-învățare-evaluare etc.;
  • Finalitățile formării inițiale și continue vizează formarea unei personalități culte și profesional competente în domeniul pedagogiei învățământului general care să răspundă eficient demersului educațional și cultural contemporan al individului , al națiunii și societății umane;
  • Reconceptualizarea, ajustarea la cerințele actuale, la nivel de proces de instruire /formare profesională inițială și continuă este inevitabilă, incontestabilă, oportună, care este generată de tendințele europene de modernizare a învățământului în vederea asigurării calității și formării de competențe.

Details

Start:
27 noiembrie 2017 8:00
End:
28 noiembrie 2017 17:00