![Loading Events](https://ust.upsc.md/wp-content/plugins/the-events-calendar/src/resources/images/tribe-loading.gif)
- This event has passed.
CONFERINŢA CU PARTICIPARE INTERNAŢIONALĂ. FACULTATEA PEDAGOGIE
27 noiembrie 2017 8:00 - 28 noiembrie 2017 17:00
Event Navigation
UNIVERSITATEA DE STAT DIN TIRASPOL
FACULTATEA PEDAGOGIE
REZOLUȚIA
Conferinței științifico-practice naționale cu participare internațională
RECONCEPTUALIZAREA FORMĂRII INIȚIALE ȘI CONTINUE A CADRELOR DIDACTICE DIN PERSPECTIVA INTERCONEXIUNII ÎNVĂȚĂMÂNTULUI MODERN GENERAL ȘI UNIVERSITAR
(27-28 octombrie 2017)
Participanții la forumul științifico-practic nominalizat, organizat de Facultatea Pedagogie, Universitatea de Stat din Tiraspol, au menționat:
- Asigurarea unui dialog constructiv între diverși parteneri pentru identificarea și soluționarea problemelor pregătirii cadrelor didactice;
- Sensibilizarea participanților despre perspectivele interconexiunii învățământului general și universitar;
- Analiza modelelor relevante în formarea inițială și continuă a cadrelor didactice;
- Abordarea aspectelor inovative privind interconexiunea învățământului modern general și universitar;
- Argumentarea științifică a reconceptualizării formării profesionale inițiale și continue în învățământul modern general și universitar;
- Elucidarea tendințelor de evaluare a formării competenței profesionale în raport cu exigențele societății în continuă schimbare;
- Relevarea oportunităților de transfer a rezultatelor investigațiilor științifice axate pe formarea de calitate a pedagogilor.
Demersul esențial al dezbaterilor în cadrul atelierelor științifice ale Conferinței s-a axat pe ideea că paradigmele schimbării, marcate de tendința Uniunii Europene de a aduce la un numitor comun demersurile educaționale, de a crea Spațiul European al Învățământului, oferă posibilități reale de renovare a formării inițiale și continue prin regândirea, remodelarea, reevaluarea critică a componentelor curriculare.
Participanții au enunțat că:
- Elementele cheie pe care se poziționează noua concepție a învățământului sunt: profesionalismul, eficacitatea și calitatea învățământului;
- Reînnoirea conținutului învățământului se bazează pe anumite principii psihopedagogice: axarea demersului educativ pe subiect, comunicarea educațională, accentuarea caracterului formativ-educativ al procesului de predare-învățare-evaluare etc.;
- Finalitățile formării inițiale și continue vizează formarea unei personalități culte și profesional competente în domeniul pedagogiei învățământului general care să răspundă eficient demersului educațional și cultural contemporan al individului , al națiunii și societății umane;
- Reconceptualizarea, ajustarea la cerințele actuale, la nivel de proces de instruire /formare profesională inițială și continuă este inevitabilă, incontestabilă, oportună, care este generată de tendințele europene de modernizare a învățământului în vederea asigurării calității și formării de competențe.