Direcții de cercetare
Cercetările efectuate de corpul ştiinţifico-didactic se includ în următoarele direcţii:
- Formarea şi perfecţionarea cadrelor didactice în contextul noilor condiţii social-economice şi educaţionale;
- Probleme fundamentale ale matematici şi informaticii;
- Studii avansate în domeniul topologiei;
- Ecuații diferențiale;
- Fizica teoretică. Fizica corpului solid, microelectronică şi optoelectronică;
- Obținerea și studiul semiconductorilor cu proprietăți utile;
- Resursele naturale ale pământului şi procesele geologico-geofizice pe teritoriul Moldovei;
- Sisteme geografice informaționale;
- Sinteza compușilor organici noi cu proprietăți fiziologice;
- Chimia compuşilor coordinativi;
- Compuși polifuncționali cu proprietăți utile pentru biologie și industrie;
- Analiza calității factorilor de mediu și a produselor alimentare;
- Calcule cuanto-chimice privind stabilitatea sistemelor moleculare;
- Modelare moleculară și a proceselor bio-chimice;
- Fiziologia şi biochimia plantelor;
- Biotehnologii ecologice;
- Problemele geneticii şi selecţiei;
- Studierea, ocrotirea şi folosirea lumii vegetale şi lumii animale (Flora şi Fauna);
- Studierea, ocrotirea şi folosirea landşafturilor Moldovei;
- Fiziologia stresului, adaptării şi reproducerii;
- Studiul dezvoltării istorice, economice, şi a gândirii filozofice în Republica Moldova;
- Elaborarea bazelor ştiinţifico-didactice, psihologice şi concret-metodice ale instruirii la toate etapele de învăţământ;
- Elaborarea mecanismelor eficiente pentru instruirea în domeniul Științelor Exacte și ale Naturii;
- Cercetarea sistemelor lingvistice şi a legităţilor dezvoltării literaturii naţionale şi universale.
În procesul de efectuare a cercetărilor ştiinţifice participă corpul didactic al universităţii; doctoranzii, masteranzii şi studenţii Universităţii. Tinerii specialişti sunt implicaţi în cercetare la toate direcţiile şi la toate etapele cercetărilor ştiinţifice efectuate în cadrul Universităţii.
Selectarea problematicii, a strategiilor şi modalităţilor de organizare a investigaţiilor ştiinţifice este prerogativa catedrelor universitare şi a laboratoarelor de cercetări ştiinţifice pe probleme ce integrează eforturile cercetărilor ştiinţifice ale cadrelor didactice.